دکوراسیون

جدیدترین دکوراسیون های اداری

چگونه محیط اداری خود را به سبک مدرن دکوراسیون نماییم؟

مد مفهومی فراتر از یک واژه است که در چند دهه گذشته، با روی کار آمدن در سر تا سر جهان، از هر لحاظ، تمامی جنبه‌های زندگی افراد را زیر و رو کرده است. تاثیری که به مرور زمان مسبب پا به عرصه نهادن مبحثی تحت عنوان دکوراسیون، نه تنها در فضای زندگی افراد شده، بلکه جای خود را در محیط‌های اداری که به نوعی خانه دوم تلقی می‌شود، پیدا کرده است. مد و دکوراسیون هر دو به قدری در جوامع امروزی، نحوه زندگی، پیشرفت و موفقیت در مسیر کاری و… اثر بخش و پر بازده قلمداد می‌شوند که در هر جایی می‌توان رد و نشانی از این دو را بیابید. دو مفهوم حائز اهمیتی که با روشن شدن معنا و مفهوم هر یک، آنگاه است که می‌توان راجع به دکوراسیون مدرن اظهار نظر کرد. در واقع دکوراسیون مدرن دقیقا همان چیزی است که از تلاقی دو موضوع مد (مدرن) و دکوراسیون، به عنوان سبک مطرح و شناخته شده در طراحی و چیدمان ادارات و منازل به کار برده می‌شود.


فهرست مطالب


دکوراسیون اداری مدرن چیست؟

در دوره و زمانه‌ای از زندگی هستیم که وقتی شروع و راه اندازی کسب و کاری موفق را برای خود برنامه ریزی می‌کنیم، در پی آن به دنبال انتخاب بهترین سبک دکوراسیون اداری می‌گردیم. سبک‌هایی که هر یک، در هر زمانی، به عنوان سبک جدید و نوپا، از دغدغه‌های طراحان و حتی مدیران شناخته می‌شوند. دکوراسیون اداری مدرن نیز از جمله محبوب‌ترین و پرطرفدارترین سبک‌های طراحی و چیدمان وسایل اداری است که همراه با ویژگی‌های باب روز و به کارگیری معیارهایی نظیر مبلمان مدرن، رنگ، نور و… گرچه در وهله اول مبحث زیبایی شناسی را در اولویت قرار می‌دهد؛ ولی با اجرای اصولی، تاثیرات شگرفی در پیشرفت روند کاری نیز ایجاد می‌نماید.

جدیدترین دکوراسیون های اداری

ویژگی دکوراسیون اداری مدرن

شاید تا چند سال گذشته سبک‌های متعدد بسیاری در دکوراسیون مورد پسند کاربران بوده، اما امروزه این سبک مدرن است که راه خود را در مسیر طراحی و دکوراسیون داخلی باز کرده است. سبکی ظهور یافته بر اساس باب روز که با نشانه‌هایی موجود در هر فضا، حضورش را احساس خواهید کرد. سبک مدرن نه تنها در محیط خانگی بلکه در فضاهای اداری نیز با پیروی از اصل زیبایی در سادگی، طراحی و چیدمان فوق العاده‌ای را می‌سازد. سادگی که در رنگ، نور، لوازم و سایر متعلقات موجود در فضا، بدور از تجملات و شکل و فرم‌هایی پیچیده ولی در عین خاص و مدرن بودن به چشم می‌خورد. از آن جایی که پس از محیط‌های خانه، فضای کار در اولویت توجه افراد قرار می‌گیرند، آرامش، راحتی، زیبایی و.. را در فضا نیاز دارند تا با القای احساسات لذت بخش، در بهبود کارایی و بهره وری کاربران نیز اثر گذارد. کاملا بدیهی است که دکوراسیون اداری مدرن است که قابلیت ایجاد چنین فضایی خاص و ناب را دارد. چیزی که امروزه همه طراحان به دنبال مهیا ساختن آن در فضاهای اداری هستند.

کاربرد مبلمان در دکوراسیون اداری مدرن

 اساس طراحی دکوراسیون اداری به سبک مدرن بر مبنای استفاده از مبلمانی شیک و لوکس می‌باشد. درست است که مبلمان و صندلی جز جدایی ناپذیر، هم برای کارمندان و هم برای مراجعه کنندگان حضورشان همواره در فضای اداری الزامی می‌باشد اما این نباید به معنای بی توجهی به این موضوع باشد. مبلمان اداری مدرنی که برای کار خریداری می‌شوند ضمن توجه به استاندارد و ارگونومیک، با شکلی ویژه، باید فضای کاری متفاوتی را ایجاد نمایند.

مزایای اجرای سبک مدرن در دکوراسیون اداری

برای تقویت و افزایش روحیه کار در کارکنان، سبک مدرن را در دکوراسیون اداری به اجرا درآورید!!! از نظر بسیاری از کاربران که ساعات خود را در محیط‌های کاری می‌گذرانند، این نتیجه حاصل شده است که عموما دکوراسیون اداری مدرن، به جهت تنوع رنگی، لوازم خاص با شکل و فرمی جدید و متفاوت، همراه با بالا بردن شور و انگیزه در کارکنان، تاثیرات مثبت و سازنده‌ای را نیز در جهت بهبود کارایی ایجاد می‌کنند.

تاثیرات نورپردازی

فارغ از نوع سبک انتخابی برای دکوراسیون اداری، استفاده درست و به جا از نورپردازی در فضای کاری لازم و ضروری می‌باشد. نورپردازی که عموما به صورت مصنوعی، در اشکال متنوع لوسترهای لوکس، چراغ‌های تزئینی، آباژورها و… به عنوان بخشی از دکور فضاهای اداری نیز بشمار می‌روند.

فضای کارکنان در دکوراسیون به سبک مدرن

اولین گامی که در دکوراسیون اداری می‌بایست به آن توجه شود، طراحی و ایجاد فضایی استاندارد و مناسب برای کارکنان می‌باشد. این موضوع در سبک مدرن که بیشتر بر طراحی فضای باز تاکید دارد، به جای جداسازی کامل محدوده‌های کاری از یکدیگر، استفاده از پارتیشن بندی‌ها را روی کار می‌آورند. المان‌هایی که با حفظ شفافیت و دید بصری در فضای کار، فضای کار کارمندان را از یکدیگر تفکیک و جدا می‌سازد.

این مطلب را از دست ندهید
وسایل تزیینی اتاق دخترانه

رنگ در طراحی دکوراسیون اداری به سبک مدرن

برخلاف دکوراسیون اداری به سبک کلاسیک که فضای اداری را با کمک رنگ های تیره و گرم می سازد، در دکوراسیون اداری مدرن با هدف روشنایی بخشی و محیطی دلباز‌تر، از رنگ‌های روشن و خنثی برای شکل گیری فضا استفاده می‌کند. رنگ‌هایی نظیر سفید و طوسی که عموما دو رنگ جدا نشدنی در این سبک دکوراسیون هستند که در کنار دیگر رنگ‌های شاد و محرک به نمایش گذاشته می‌شوند.

تفاوت دکوراسیون اداری مدرن و کلاسیک

نمی‌توان هیچ ارجحیت و برتریتی در بین سبک‌های دکوراسیون اداری قائل شد. زیرا مفهوم زیبایی و کارایی، در هر دو سبک‌های دکوراسیون اداری به چشم می‌خورد و تنها چیزی که برای انتخاب سبک دکوراسیون اداری مورد نیاز می‌شود، سلیقه افراد است.

طراحی دکوراسیون اداری به سبک مدرن بهتر است یا کلاسیک؟

نمی‌توان هیچ ارجحیت و برتریتی در بین سبک‌های دکوراسیون اداری قائل شد. زیرا مفهوم زیبایی و کارایی، در هر دو سبک‌های دکوراسیون اداری به چشم می‌خورد و تنها چیزی که برای انتخاب سبک دکوراسیون اداری مورد نیاز می‌شود، سلیقه افراد است.

ضروری ترین لوازم موجود در دکوراسیون اداری مدرن

لوازم اداری مورد نیاز در فضاهای کاری مشمول تمامی وسایلی می‌شوند که با ماهیت‌های متنوعی به منظور راحتی در فرآیند کاری و جلب توجه و اعتماد بین کارکنان و مدیران به کار برده می‌شوند. میز اداری، مبل اداری، صندلی اداری، اکسسوری، کمد و شلف اداری از لوازم و وسایل ضروری هستند که محیط‌های کاری را برای پیشبرد کار به آنها نیازمند کرده است.

تاثیرگذار ترین اِلمان در دکوراسیون اداری به سبک مدرن

المان‌های متعددی در طراحی دکوراسیون اداری به سبک مدرن به چشم می‌خورند که از این میان فرم‌های شکسته و یا نرم بر روی دیوار و سقف، به نوعی حاکی از سبک مدرن اجرا شده در فضای کاری می‌باشند. متریال شیشه نیز با استفاده هدفمند در دکوراسیون اداری مدرن، با تفکیک فضایی، حس تحرک و پویایی را در افراد و کار بر می‌انگیزاند.

ارتقای کیفیت کار در فضای ادارات با طراحی دکوراسیون مدرن

در راستای ارتقای کیفیت کار و موفقیت در فضاهای اداری، طراحی و دکوراسیون به روش فضای باز به منظور برقراری ارتباط بین عوامل مجموعه، پارتیشن‌ها انتخابی مطلوب و سازنده برای رخداد این اتفاق می‌باشند. علاوه بر این، آوردن فضای سبز طبیعی به درون فضای کاری بصورت گلدان گل و گیاه، در افزایش کیفیت کار می‌تواند سازنده و کارساز باشد.

دکوراسیون اتاق مدیریت 

دکوراسیون دفتر کار مدیریت

دکوراسیون دفتر کار مدیریت برای همه ی مدیران نقش کلیدی و اصلی را ایفا می کند مخصوصا برای دفتر کار مدیرانی که بخش فروش و خدمات را بر عهده دارند بسیار حائز اهمیت است زیبا این طراحی و دکوراسیون اتاق مدیریت باید کاملا چشمگیر باشد و افراد را به خود جذب کند تا یک طراحی کارآمد محسوب شود.

دکوراسیون دفتر کار مدیریت باید ابهت و اعتماد به نفس یک مدیر را به رخ بکشد به همین خاطر نیاز به یک طراحی با ابهت و چشمگیری دارید که کار سختی نیست فقط باید اصول این کار را رعایت کنید؛ به طور مثال به جای صندلی های کوچک باید به سمت خرید صندلی های بزرگ و بلند بروید یا به جای میزهای کوچک به سمت میز کشیده و بزرگ بروید.

سعی کنید برای اتاق مدیریت از یک کاغذ دیواری ساده اما زیبا، پارکت لمینت و سقف کاذب یا کشسان استفاده کنید و برای سقف یک نورپردازی شیک و زیبا در نظر بگیرید تا وقتی وارد اتاق مدیریت می شوید فضا روشن باشد و این نورپردازی باید به قدری خیره کننده باشد که افراد را مجذوب خود کند.

جدیدترین دکوراسیون های اداری

طراحی اتاق مدیریت

طراحی اتاق مدیریت با خانه تفاوت های زیادی دارد زیرا در اتاق مدیریت یک سری قوانین وجود دارد که این طراحی باید مطابق با آن قوانین انجام شود فراموش نکنید که اتاق مدیریت یک اتاق رسمی است بنابراین طراحی دکوراسیون آن باید ساده و رسمی باشد و با هنجارهای اداره و دکوراسیون شرکت در تضاد نباشد.


برای طراحی اتاق مدیریت باید یک سری نکات را در ذهن خود بسپارید و سعی کنید در هنگام طراحی به آن توجه کنید؛ یکی از مهمترین نکات طراحی داخلی دفتر این است که این طراحی نباید مانع تردد و رفت و آمد افراد باشد زیرا یکی از اهداف طراحی داخلی اتاق مدیریت همین است که محیط باید خلوت باشد.نکته بعدی که به آن مدیران خیلی اهمیت می دهند بهره مندی از رنگ های ساده اما شیک و زیبا است در یک شرکت اتاق مدیریت باید دارای یک طراحی زیبا با رنگ های شیک باشد البته استفاده از رنگ های خیلی روشن و جیغ توصیه نمی شود اما سعی کنید در انتخاب رنگ ها به ایجاد هارمونی اتاق مدیریت توجه کنید.برای اتاق مدیریت سعی کنید که یک میز و صندلی لوکس و زیبا تهیه کنید تا کاملا به چشم بیاید زیرا این دو المان هر چه قدر که لوکس تر باشند جلوه بی نظیری در اتاق ایجاد می شود.

این مطلب را از دست ندهید
دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام

دیزاین اتاق مدیریت

دیزاین اتاق مدیریت با توجه به متراژ فضا طراحی می شود؛ اگر اتاق شما متراژ بالایی داشت می توانید فضای دوستانه را از فضایی که در آن جلسات برگزار می شود جدا کنید با این کار کارایی اتاق بیشتر شده و با مجزا کردن فضا زیبایی آن هم افزایش میابد بنابراین از این ترفند برای اتاق مدیریت بزرگ خود حتما استفاده کنید.


سعی کنید که حتما از یک کتابخانه برای زیبایی دیزاین اتاق مدیریت استفاده کنید نیازی نیست که حتما کتابخانه بزرگی تهیه کنید بلکه می توانید یک کتابخانه کوچک و مناسب برای فضای موجود تهیه کنید با این کار دیزاین اتاق مدیریت هم زیبا می شود و هم افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.

برای اینکه اتاق مدیریت حس و حال خوبی داشته باشد باید از المان های طبیعی برای آن استفاده کنید تا فضا کمی زنده شود برای این کار می توانید تعدادی گل و گیاه طبیعی تهیه کنید و در جای مناسب قرار دهید با تهیه چند گلدان طبیعی انرژی محیط افزایش می یابد و هم به زیبایی طراحی و دیزاین اتاق مدیریت کمک ویژه ای می کنید.

دکوراسیون اداری لاکچری

دکوراسیون اداری لاکچری به شما در جذب مشتری نیز کمک می‌کند. در نتیجه طراحی دکوراسیون برای محیط کار و اداره نیاز به زمان بیشتری دارد. چرا که در طراحی دکوراسیون اداری لاکچری باید توجه داشت که علاوه بر شیک و زیبا بودن و همچنین فراهم کردن یک محیط دوستانه و آرامش بخش برای کارکنان، به گونه‌ای طراحی شود که مشتری و افراد را نیز به خود جذب کند.

 سبک دکوراسیون:

انتخاب سبک مناسب برای داشتن دکوراسیون اداری لاکچری بیشترین تاثیر را در نتیجه‌ی کار شما خواهد گذاشت. انتخاب سبک دکوراسیون به عواملی مانند ابعاد فضا، نوع کسب و کار، نورپردازی و… بستگی دارد. مثلا انتخاب سبک کلاسیک برای محیط‌های اداری کوچک گزینه‌ی مناسبی نخواهد بود. سبک دکوراسیون اداری لاکچری و مدرن بهترین انتخاب برای فضاهای کوچک است و علاوه بر کارایی زیاد این سبک، باعث بالا رفتن تعامل و همکاری بین کارکنان می‌شود.

رنگ‌ها:

معمولا فضای اتاق مدیریت باید رسمی باشد. در نتیجه بهتر است هنگام انتخاب رنگ مبلمان، کف‌پوش، پرده و … رنگ‌های تیره‌ و خنثی را انتخاب کنید. با توجه به اینکه رنگ‌ها تاثیر بسزایی بر ذهن مخاطب می‌گذارد با انتخاب رنگ مناسب می‌توان حس خوبی به پرسنل اداره و یا ارباب رجوع انتقال داد و علاوه بر جذب ارباب رجوع، اعتماد او را جلب کرده و با القای حس آرامش به او جلسه‌ای پر بازده را برگزار کرد و بهترین تصمیم‌ها را گرفت.

جدیدترین دکوراسیون های اداری

کتابخانه و قفسه:

یکی دیگر از موارد مهم در طراحی دکوراسیون اداری لاکچری به ویژه اتاق مدیریت، طراحی کتابخانه می‌باشد. شما می‌توانید با توجه به ابعاد فضایی که در اختیار دارید در گوشه‌ای از فضای اتاق خود کتابخانه‌ یا قفسه‌ای شیک و کوچک برای کتاب‌ها و یا فایل‌ها و پرونده‌های خود طراحی کنید. استفاده از کتابخانه و قفسه برای چیدمان فایل‌ها باعث دسترسی راحت‌تر به مدارک. توصیه می‌شود جنس کتابخانه یا قفسه‌ها با جنس میز مدیریت یکسان باشد.

مبلمان:

یکی از مواردی که باید به آن دقت زیادی داشته باشید و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است انتخاب مبلمان و صندلی ریاست است. زیرا مدیر یک اداره یا شرکت ساعت‌های طولانی روی صندلی می‌نشیند و مشغول به کار است. پس باید صندلی و میز مدیریت راحت باشد تا خستگی کار بعد از چند ساعت کمتر احساس شود.

علاوه بر صندلی و میز مدیریت باید فضایی را برای نشستن مشتری و مراجعین در نظر بگیرید. برای این فضا بهتر است از مبلمان راحتی استفاده کنید تا هم محیط اتاق مدیریت کمی از حالت رسمی خارج شود و ارباب رجوع احساس راحتی کند و هم زیبایی محیط را چند برابر کنید.

 میز مدیریت:

با توجه به تنوع میز‌های اداری باید بر اساس ابعاد فضای خود مناسب‌ترین و بهترین میز را انتخاب کنید. معمولا میز مدیریت باید نسبت به سایر میز‌ها بزرگ‌تر باشد و جزئیات بیشتری را دربر بگیرد. همچنین میز مدیریت باید فایل و کشوهای زیادی داشته  زیرا قرار است وسایل و پرونده‌های زیادی در آن قرار بگیرد.

وسایل دکوری:

بهتر است در اتاق مدیریت از تابلوهای نقاشی و هنری یا انواع دیگری از لوازم هنری استفاده کنید تا محیط اتاق را کمی از حالت رسمی بودن خارج کند و به زیبایی و جذابیت اتاق بیفزاید.

دکوراسیون اداری کلاسیک

دکوراسیون کلاسیک یکی از طراحی‌های دکوراسیون اداری لاکچری محسوب می‌شود و برای فضاهای بزرگ انتخاب مناسبی است. دکوراسیون اداری کلاسیک سبکی پرطرفدار در بین طراحان داخلی و مدیران است. این سبک، یک سبک با اصالت است و استفاده از آن باعث شکوه و عظمت محیط کاری شما می‌شود. استفاده از دکوراسیون کلاسیک باعث رسمی‌تر شدن محیط می‌شود و تفاوت چشمگیر با دیگران ایجاد می‌کند. برای طراحی دکوراسیون اداری لاکچری با سبک کلاسیک، معمولا از رنگ‌های قهوه‌ای، کرم، سفید و نظیر آن‌ها استفاده می‌شود. استفاده از این رنگ‌ها صمیمت و گرمای خاصی در محیط ایجاد می‌کند.

این مطلب را از دست ندهید
این وسایل تزیینی منزل با هزینه کم خانه شما را زیباتر می کنند

متریال مورد استفاده در دکوراسیون اداری کلاسیک معمولا چوب و شیشه است که جلوه و شکوه خاصی به محیط می‌بخشند و جذابیت آن را چندین برابر می‌کنند. اگر محیط اداره‌ی شما پنجره دارد بهتر است از پرده‌های کلاسیک و سلطنتی برای پوشاندن پنجره‌ها استفاده کنید و فضایی منحصربه‌فرد خلق کنید.

در صورتی که از سبک کلاسیک در طراحی داخلی اداری استفاده می‌کنید برای نورپردازی بهتر است از لوسترها و مشعل‌های کلاسیک برای نورپردازی محیط خود استفاده کرده و محیط را مجلل‌تر کنید. استفاده از نورهای گرم باعث ایجاد فضای گرم و صمیمی شده و سبب می‌شود در محیط اداره آرامش بیشتری برقرار شود.

رنگ چوب هستند. بارزترین ویژگی این مبلمان، مجلل و سلطنتی بودن آن‌هاست که شکوه و جلوه‌ی خاصی به محیط شما می‌بخشد. همچنین از مهم‌ترین خصوصیات این مبلمان ظرافت به کار رفته در آن‌ها می‌باشد. در مبلمان کلاسیک از چوب‌های ظریف و منبت‌کاری شده استفاده می‌شود. به همین دلیل مبلمان اداری کلاسیک از ظریف‌ترین و شیک‌ترین وسایل دکوراسیون اداری لاکچری به شمار می‌رود.

جدیدترین دکوراسیون های اداری

اگر قصد دارید از لوازم دکوری برای تزیین محیط خود استفاده کنید نصب یک ساعت دیواری شکیل و تابلوهای نقاشی بزرگ که در معرض دید همه قرار گیرند بهترین انتخاب برای شماست. همچنین می‌توانید از گل و گیاه طبیعی و لوکس استفاده کنید و جذابیت محیط را افزایش دهید.

دکوراسیون اداری کوچک

محیط اداری مطلوب، محیطی است که شاخصه های افزایش کیفیت و احساس خوشایند بودن را برای افراد فراهم کند. دکوراسیون اداری متشکل از میزها، صندلی ها، قفسه ها، لوازم ضروری و یا حتی تزئیناتی می باشد که باید طبق اصول مشخصی چیده شوند.در صورتی که طراحی دکوراسیون اداری اصولی نباشد و این لوازم و وسایل در محل مناسبی قرار نگیرند باعث مشکلات فراوانی می شوند. چیدمان نادرست مبلمان می تواند مشکلاتی مانند عدم امکان عبور و مرور بین پرسنل یا ارباب رجوع در هر بخش، امکان برخورد و آسیب به لوازم و ادوات موجود در آن بخش، عدم امکان نظافت کامل محیط و مهم تر از همه موجبات حواس پرتی کارمندان و پایین آمدن تمرکز آن ها را پدید آورد. علاوه بر این دکوراسیون اداری بهتر است طوری طراحی شود که امکان ایجاد تغییرات هر چند جزیی در آن وجود داشته باشد.

مبلمان در دکوراسیون اداری کوچک

در اداره های کوچک، مبلمان دکوراسیون اداری نباید بزرگ باشد و بهتر است طوری چیده شود تا کارمندان بتوانند به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. انتخاب مبلمان چند منظوره از اشغال فضای اضافی در محیط کار جلوگیری می کند. در واقع مبلمان چند منظوره کارایی بیشتری دارد.برای دکوراسیون ادارات کوچک لازم است با توجه به فضای کمی که وجود دارد چینش به گونه ای صحیح انجام گیرد تا فضای کم تری اشغال شود. جایگیری مناسب میز و صندلی ها موجب می شود که فضا شلوغ به نظر نرسد و راه هایی برای رفت و آمد وجود داشته باشند.میزهای خاصی برای فضاهای اداری کوچک وجود دارند که به صورت ترکیبی، با طراحی خاص و انحنایی که دارند، فضای کمتری را به خود اختصاص می دهند. خوب است که از میزهای کم عرض و مرتفع استفاده شود که دارای کشو می باشند و در زیر آنها محیط خالی وجود داشته باشد. میزهای دارای ارتفاع فضاهای بیشتری را برای استفاده در محیط کاری میسر می سازند. میز کار باید به گونه ای طراحی شود که هیچ فضای پرتی در محیط وجود نداشته باشد.صندلی ها هم دارای انواع متنوعی هستند و طراحی ارگونومیک صندلی ها برای سلامتی بسیار مهم است. مدیران و کارمندان باید در محیط اداری احساس راحتی داشته باشند. احساس راحتی مربوط به شرایط فیزیکی اداره مانند احساس سکوت، دمای مناسب، نور مناسب، لوازم با کیفیت، صندلی مناسب مانند صندلی های ارگونومیک، میزهای با ارتفاع استاندارد و غیره می باشد.در دکوراسیون شرکت های اداری که دارای یک سری ارباب رجوع می باشند باید مکانی برای نشستن مراجعه کنندگان در نظر گرفته شود. مبلمانی که برای ارباب رجوع انتخاب می شود باید حجم کمی از فضای اداری را به خود اختصاص دهد.

جدیدترین دکوراسیون های اداری

نقش رنگ در دکوراسیون اداری کوچک 

برای دکوراسیون اداری کوچک به هیچ عنوان از یک رنگ واحد استفاده نکنید و رنگ های روشن متنوعی را به کار ببرید. رنگ ها تاثیرات بسیار بسیار زیادی بر روی محیط اداری و نوع کار افراد مشغول به کار می گذارند.یکی از مهم ترین مسائل در طراحی دکوراسیون فضای کوچک انتخاب نوع رنگ دیوارها، کفپوش و مبلمان اداری و سایر وسایل می باشد. برای رنگ آمیزی دیوارها خوب است که از رنگ های روشن مانند آبی، مرجانی و نارنجی استفاده شود. این رنگ ها در بزرگ تر و روشن تر شدن فضا موثر هستند.     در صورتی که می خواهید فضای کاری خلوتی داشته باشید از مبلمان اداری با رنگ های تیره استفاده کنید. رنگ تیره اندازه واقعی مبلمان را کوچک تر نشان می دهد. تضادی که بین رنگ تیره مبلمان و رنگ روشن دیوار پدید می آید علاوه بر زیبایی محیط باعث بزرگ تر به نظر رسیدن فضا هم می شود. همچنین رنگ های تیره لوازم اداری مانند میز و صندلی یک تضاد خوب و چشم نوازی را با نورپردازی صحیح به وجود می آورند.   

این مطلب را از دست ندهید
اصول طراحی دکوراسیون مغازه

در رنگ دکوراسیون اداری کوچک برای کف اتاق از رنگ های روشن استفاده کنید. رنگ های روشن، فضا را بزرگ تر و دلبازتر نشان می دهند. برای کفپوش از ترکیب رنگ های روشن و برای دیوار پوش ها از رنگ های مکمل و خنثی استفاده کنید.بهره گیری از رنگ های آرامش بخش یا محرک با توجه به نوع کاری که در محیط اداری صورت می پذیرد می تواند بر عملکرد کارکنان تاثیر زیادی بگذارد.

نورپردازی در دکوراسیون اداری کوچک

برای نورپردازی در دکوراسیون اداری تا حد امکان باید از نور طبیعی استفاده شود. در هنگام روز از امکانات موجود و فضای باز دفتر مانند پنجره ها و نورگیرها بهره گرفته شود و در زمان تاریکی هم از نورهای ترکیبی و غیرمستقیم استفاده شود.به کار گیری نورپردازی مناسب و روشنایی دقیق اصولی کمک شایانی به حل موضوع کوچک بودن فضا می کند. در ادارات و شرکت های کوچک فضا را تا حد ممکن روشن نگه دارید به دلیل این که تاریکی یا کم بودن نور در فضا هم مضر می باشد و هم محیط را کوچک تر نشان می دهد. برای اینکه محیط روشن تر و بزرگ تر به نظر برسد  بهتر است از چراغ های هالوژنی در سقف یا نورپردازی سه بعدی استفاده شود. در صورتی که نور در پشت سرتان قرار دارد می توانید با قرار دادن چراغ مطالعه روی میز کمبود نور را جبران کنید.در فضاهای کوچک اداری استفاده از لامپ های نواری ال ای دی برای نورپردازی گزینه خوبی می باشد. از مزایای این لامپ ها قابلیت درخشندگی بالا و کم مصرف بودن آنها است.

جدیدترین دکوراسیون های اداری

تجهیزات دکوراسیون اداری:

نمونه های مختلفی از تجهیزات اداری وجود دارد که جمعا به آنها مبلمان اداری گفته می شود.

مبلمان اداری قطعات مختلفی هستند که هر کدام از آنها دارای ویژگی و کاربری های متفاوتی هستند.

این قطعات شامل موارد زیر هستند:

میز های اداریکتابخانه
صندلی اداریمبل و نیم ست اکسسوریو

سوالات متداول

برای چیدمان دکوراسیون دفتر کار باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

در اولین مرحله انتخاب وسایل و خرید آن ها و چیدمان و دیزاین باید تناسب کامل با نوع محیط کار و مخاطبان و ارباب رجوع ها داشته باشد و همچنین رنگی که در فضا به کار میرود الهام گرفته از نوع کسب و کار باشد. در کنار آن بهتر است به جنسیت و رده سنی مراجعه‌کننده ها نیز توجه داشته باشید.

برای تزیین دفتر کار و دکوراسیون محیط کار از چه المان هایی میتوان کمک گرفت؟

برای تزیین دفتر کار باید توجه داشته باشید که شما در یک محیط کاری قرار دارید و خیلی از وسایل تزیینی گزینه مناسبی برای آن نیستند و در نهایت هم می توانید از یک سری گلدان‌های گل طبیعی یا مصنوعی در فضاهای مختلف استفاده کنید و استفاده از تابلوهای هنری می تواند گزینه مناسبی برای تزئین دیوارها باشد. در ضمن می توانید از تابلو یا تصاویر مرتبط با کار خود هم استفاده نمایید.

چیدمان دکوراسیون محل کار و دفتر کار باید چگونه باشد؟

وسایل در دکوراسیون دفتر کار باید طوری چیده شده باشند که هر چیزی در جایی قرار داشته باشد که استفاده از آن باعث صرف هزینه و انرژی زیادی نشود و تمام موارد مورد نیاز در اطراف هر فرد باشد تا راندمان کار بالا برود.

برای طراحی یک دکوراسیون شیک در محل کاراداری مهمترین فاکتورها کدامند؟

بهتر است برای رنگ دفتر کار و طراحی، تناسب را در نظر بگیرید و چینش میز و صندلی ها در اتاق کار دارای نظم و ترتیب باشد و تمام وسایل به صورت منظم و شماره بندی شده در قفسه ها و فایل های اداری باشند و یک قسمتی برای یادداشت ها و نوت ها در نظر گرفته شده باشد. در کنار تمامی موارد نورپردازی مناسب در اتاق کار و استفاده از گیاهان طبیعی می‌تواند فضای مطلوب تری برای کار با انگیزه تر فراهم کند.

نحوه ثبت پروژه دکوراسیون محل کار به چه صورت می باشد؟

برای ثبت و شروع پروژه ابتدا درخواست کننده باید تعدادی عکس از فضاهای مختلف و با زاویه مناسب گرفته و به همراه نقشه ساختمان برای ما ارسال نماید ، علاوه بر آن هر گونه اطلاعات جزئی و بیشتر، در اجرای هر چه بهتر پروژه تاثیر گذار خواهد بود.

سخن پایانی

همانطور که پیشتر نیز گفتیم دکوراسیون اداری تنها به عنوان یک فاکتور زیبایی شناسی و تزیینی در دفاتر اداری به کار نمی‌رود . دکوراسیون اداری می‌تواند در موارد زیادی از جمله نوع ارتباطات درون سازمانی، روش کارکنان و میزان بهره‌وری به طور مستقیم و غیر مستقیم تاثیر گذار باشد . شما در اداره‌ای که به خوبی طراحی و دیزاین شده باشد، انگیزه بیشتری برای کار خواهید داشت. به همین علت بسیار مهم است که برای طراحی و اجرا از افراد متخصص و خبره در این زمینه کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا